2011. augusztus 11., csütörtök

Blogger tipp

Szeretnétek, ha a beillesztett képek nagy méretben jelennének meg a blogotokon? Vagy ha beállíthatnátok a kép szélességét nektek megfelelő méretre?

Nem olyan bonyolult! Még akkor sem, ha ti is úgy vagytok vele, mint én, hogy a HTML-kódokat valamiféle idegen civilizáció írásának vélitek első látásra...

Sokat szenvedtem a képeim nekem tetsző méretre és elrendezésre való igazításával, így inkább utána néztem a dolognak.

Íme:

Első lépésben nem árt megnézni, ha nem tudjuk pontosan, hogy hány pixel szélesre is van a blogunk beállítva. Ezt a Blogger sablontervező "Szélességek beállítása" fülnél tehetjük meg. Nálam a teljes blog 1000 px, ebből a jobb oldali sidebar 200 px-es.


Második lépésként a bejegyzések szerkesztésénél  a beillesztett kép méretét "eredeti méret"-re állítsuk.



Az előnézetben megnézhetjük, hogy eredeti méretben, hogyan is néz ki a képünk a blogon. Láthatóan nálam a kép túl nagy így, belelóg a jobb oldali sidebar-ba.





A harmadik lépésben jön a HTML-kód! ;)
Átlépünk az "Írás"-ból a "HTML-kód szerkesztése" fülre és a kép elérési útvonala után beírjuk, hogy width="750". Természetesen itt a szám lehet bármekkora!



Nálam az oldal szélesség 1000px, ebből a sidebar 200px, így a méretezett, 750 px-es kép szépen kitölti a megmaradó helyet.


Kész is! 



2 megjegyzés:

  1. Az írás, képekkel illusztrálva, még a hozzám hasonló béna-lénákat is meggyőzi:) Kivéve ha épp a "750" túl nagy....

    VálaszTörlés
  2. A méret lehet bármekkora! A neked megfelelő! Azért írtam, hogy nézd meg a blogod szélességét, és ahhoz állítsd a méretet! ;)

    VálaszTörlés